maanantai 22. tammikuuta 2018

autioilla rannoilla




Käytiin kaksin kulkemassa.
Hengitettiin horisonttia ja kuunneltiin ihmeellistä hiljaisuutta
rakkailla, autioilla rannoilla

*****

Sano, että ihmisellä on sielu kuolematon.
Sano, että elämä on tässä ja nyt.
Sano, että mä en ole loukannut sua, valehtele vaikka.
Sano, että mä olen sulle se ainoa.
Sano, että aina öisin kun sataa ne on enkelit kun pesee linnunrataa.
Paljonko on väliä tosiasioilla rannoilla näillä autioilla,
näillä tuulen puolen kallioilla.

Sano, että Jumala on olemassa syksyn tuulissa tuolla.
Yksinäinen mies pimeällä merellä.
Sano, että se ei ole ollut huolissaan meistä enää vuosiin.
Sano, että mä olen sulle se oikea.
Sano, että aina öisin kun sataa ne on enkelit kun pesee linnunrataa.
Paljonko on väliä tosiasioilla rannoilla näillä autioilla,
näillä tuulen puolen kallioilla.

Sano, että aina öisin kun sataa ne on enkelit kun pesee linnunrataa.
Paljonko on väliä tosiasioilla rannoilla näillä autioilla,
näillä tuulen puolen kallioilla.
Rannoilla näillä autioilla.

- Edu Kettunen


13 kommenttia:

  1. Upeita talvikuvia, varsinkin tuo viimeinen! Nyt on todella kauniita aurinkopäiviä ja auringonlaskuja, mutta pakkasta ihan liikaa minulle. Nytkin mittari näyttää -25 C. Taidan taaskin tunnistaa kuvauspaikkasi, ihastuttava Ohtakari...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Eeviregina. Ohtakari kaikessa ihanuudessaan, ei tahdo aina edes löytyä sanoja sen karulle kauneudelle.

      Minä olen kaivannut auringonsäteitä. Päivätovat olleet aikas harmaita, onneksi lumi on kirkastanut maisemia. Eilen oli valtava pyrypäivä ja tänään kaikki taas sulaakin armotonta vauhtia...

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Paikka on kovasti rakas minulle, siellä saa todellakin tuntea luonnon kosketuksen.

      Poista
  3. Pysäyttävä ja puhutteleva postaus ♥
    Kauniit kuvasi, Edun sykähdyttävät sanat ja sävel, niin ihanaa! Kiitos ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitos ihana. Kuvien merimiljööllä on oma erityinen sijansa mun sydämessä. Samoin pidän kovasti Edu Kettusesta, upea laulaja ja lauluntekijä. Tämä Autioilla rannoilla on niin kaunis kappale, sykähdyttävä ja koskettava!

      Poista
  4. Voi miten kauniita kuvia minulle niin tuttuakin tutummasta ja rakkaasta saaresta. Kesällä pääsen taas nauttimaan Ohtakarin ja sen läheisten hiekkarantojen vertaansa vailla olevasta ja ainutlaatuisesta kauneudesta.

    VastaaPoista
  5. Ihana, koskettava postaus! <3

    VastaaPoista
  6. Kauniit kuvat tutun näköisestä paikasta. Muistan lapsena nukkuneeni noilla rannoilla teltassa, hiekkaa varpaissa.<3 Ihania postauksia olet tehnyt tässä tammikuun aikana muutoinkin, katselin ne nyt läpi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että, miten ihania lapsuusmuistoja sinulla Ohtakarista! Minulle se on sellainen sydänpaikka. Kaipa se kulkee sukupolvissa, myös äidilleni Ohtakarilla on erityinen sijansa, ja tyttäremme ovat ottaneet sen myös omakseen:)

      Lämmin kiitos sanoistasi, ilahduttivat kovasti♥

      Poista